Advertise Here

harith ami & muhriz

Few days to 20 mths dan si kecil masih penenen yg berjaya alhamdulillah,just the way we plan it for him,no susu lembu before the age of 2.

The other thing that i love about breastfeeding is how it motivates me to eat healthily.Tak payah susah2 nak aim nak kurus berat 35kg baru nak watch your diet.Setiap malam,mmg tak tipu,saya akan terfikir adakah yg saya makan hari nie cukup utk jadikan susu yg penuh nutrisi kepada muhriz.Fresh milk dah cukup ke saya minum?Sayur?Saya pernah dah letak kepala atas bantal dah,teringat belum cukup 3 cup fresh milk saya minum hari tue,so terus bgn pegi minum susu.Tak pelik dan ajaib pon tapi mmg betul.Every mom wants the best for her child,so kalau semasa pregnant anda sgt menjaga makan,begitu juga lah sepanjang menyusukan anak.Dulu saya ialah meng coffee tegar.Sehari wajib at least 1 cup.Tak dpt tak senang duduk.Sekarang coffee diharamkan di rumah dan di luar rumah juga.Yg ada horlick dgn milo,paling hebat teh.Selebihnya minum lah fresh milk berkotak2 dlm peti.Sayur hijau penuh peti.Hubby pon terpaksa join jadi kambing telan sayur hehe.Takpa anak,demi kamu.
Owh2 lagi satu,saya suka sgt kalau PIL call tanya Muhriz buat apa,kalau time tue die tgh breastfeed,hubby akan ckp "Tgh menyusu dgn mama die"hehe entah ape yg special nye ayat tue tapi saya suka,saya suka.

Semoga Allah permudahkan breastfeeding journey kami,amin.

3 comments:

Nurul Diana@Mama=Adam + Aidil + Ayra said...

tahniah ami ... moga dipermudahkan .. kita x smpt pun .. dlm below 3 bulan dah campur .. b'fast tak kat tmn sadon tue ..terbaikkk kan ;-)

mamaJong said...

Alhmdlh..congrates ami.hopefully sue pon dpt fully bf ank ke2 sue ni hgga die 2thn.ameen.

Ami said...

Diana: Takpe diana,at least mmg diana berniat kan.insyaAllah next baby dipermudahkan lagi utk diana hehe.aah mmg best,ami suka makan kue teow sop lang buana dgn serabai,best!macam2 ada kat situ,meriah sungguh

sue: tuh la,mari kite berusaha sue!

Post a Comment