Advertise Here

harith ami & muhriz

Assalamualaikum

Mari bercerita activity saya!
Ni maxi cosi hari tue dah pack siap2 dlm kotak,sekali rumah dilanda seekor tikus yg amat ganas!So mama keluarkan balik sebab kotak die dah kene gigit sama tikus notty itu!Tikus baba dpt tangkap,lepas tue kitorang lepaskan tikus tue jauhhh dari rumah,mesti tikus tue pelik dimanakah aku ini?haa itu la sape suruh notty!Eh ok so since maxi cosi ada depan mata,saya pon buat la main,duduk dlm ni konon2 baby sambil tgk tv,seronok jugak rupanya.Masa baby dulu kenapa tak best pon dok sini.Eh tapi saya still a baby kan,mama selalu panggil saya babyyyy
Lepas tue baba belikan saya pool ni,buat mandi belakang rumah,tenkiu baba.seronok mandi panas2 ni.saya tgk muka mama dgn baba macam nak join je,saya pon tarik la diorang.tapi mama macam malu2 kucing gitu,cakap tanak la tanak la,pool ni kecik babyyy punya.see,mama mmg suka membabykan saya.
Baba juga ajar saya main PES.Tau ke PES tue ape?aa google sendiri.Kalau goal,saya akan ckp goaall,sambil angkat tangan macam dlm gambar tue.baba ke pc yg goal yg tue saya tak sure,alaah jerit je,nanti mama akan ckp "pandainyaaa babyyyyy"
Ha,ini part fav saya.Nampak tak bike saya nie?Saya kan dah lamaaa nak bike nie.Everytime pegi kedai toy ke mana mana yg ada bike nie saya mesti cakap nakk nak.mama dgn baba bagi saya naik 5 mins,lepas tue saya kene buhbye dah kat bike tue.tapii weekend lepas entah la macamana baba ckp " jom carikan muhriz trike".trike saya nie best tau,ada animal sound,ada music.Baba ckp kalau main kat luar rumah tak payah la on sound tue,macam jual eskrem pulak.Saya nak tekan jugak,baru happening sket.nak naik tak?naik je,nanti mama tolak.

Pastu semlm nak keluar,mama kate tinggal la bike tue,balik nanti main balik.La,mana boleh tinggal mama,nanti bike nangis kang kat rumah.Bike tak pergi,muhriz pon tanak pegi juga.Selalunya kalau saya tipu tipu uweek uwekkk guling2 sikit,mama dgn baba tak layan pon.Tapi semlm it worked kah kah, dan bike saya berjaya ikut sama.Kamu kene tgk muka mama dgn baba saya masa nie,warna ape tue,merah dah rasanya.
Since dah bawak mr bike,mama kata jomlah singgah tasik kejap.aa ini sudah bagus,saya pon ape lagi,tekan music cepat2,yeahhhaa.mama tolak laju skeet pleasee,ade aweks cun kat depan tue hehe.

Ni kenderaan saya semua.Audi TT still tinggal kat rumah tok ma kota bharu.Tenkiu mama tolong kemaskan pagi pagi.Baba tolong bayarkan hahaha
Ooo lagi satu,hari sabtu kot saya rasa nak wee wee,saya suruh mama bukakkan CD,pastu mama bawak saya gi toilet.Eh best jugak wee wee kat toilet ye.tapi yg tue sekali je la,pastu saya sibuk main,so wee wee je la mana mana pon,cd kan ado.

ok sekian,nak gi main dah

2 comments:

mamaJong said...

Hihi..kata die mmg kata die jew kan,anak..anak..kamu mmg chumel.
..kompem besar nnt nk jd racer ni sbb kecik2 dh de 3,4 jenis collection.huhu..

Ami said...

aah sekarang mmg phase nak ngetest kalau ngamok die ingat die boleh dapat hehe.selalu mmg keraskan hati je tapi ini nak cepat,angkut sajor,tak boleh diamalkan ni.jadi ustaz juga F1 driver bleh?hahaha

Post a Comment